onsdag 16 maj 2012

varför plåga sig själv?

Jag tänker, på dig. Jag tänker på det du och jag hade.
Kommer jag få uppleva just den känslan igen?
Jag tänker på mina fina vänner som jag bara lämnade. Sedan tänker jag på min fina Jivaro som jag också bara lämnade. Jag tycker själv att det var dålig stil av mig att bara lämna allt. Utan någon vettig förklaring. Nu tänker jag på det jag vann på lämna lilla askersund. Nya gamla vänner och helt nya vänner. Jag har hela tiden en klump i magen och ångest pågrund av att jag bara lämnade. Det var inte meningen. Jag skulle bara ha varit tyst och stått ut med allt. Men så blev det inte. Jag tänker ofta på det här. På vad som kunde ha hänt om jag hade stannat. Om det fortfarande hade varit du och jag.

2 kommentarer:

  1. SV; Tycker också vi borde pratas vid oftare! Helt klart. Det finns stunder då jag saknar dig mer än vanligt och stirrar mig blint på telefonen om jag ska slå en pling eller inte... Men sen gör jag det inte iallafall.

    SvaraRadera
  2. Det hade kanske varit vi fortfarande, jag hade nog inte lämnat dig iaf, om du bodde kvar.

    SvaraRadera