fredag 8 juni 2012

Gör en skillnad.

Just nu ligger jag i vårat uterum och lyssnar på det smattrande ljudet att vattendroppar com landar på taket. Det är så härligt. Jag drömmer mig bort till landet där allt blir som man vill, där ingen är ensam, där våld och krig inte existerar. Där alla älskar alla. Jag vaknar genast upp igen och inser att jag lever i en värld där 2/5 känner sig ensamma. Där krig och våld är någons vardag. Där någon inte är älskad. Gör en god gärning och skänk en slant till Bris eller Rädda Barnen etc. Någon kanske tillochmed får upp sitt hopp igen. Jag försöker skänka en slant när jag inte är som fattigast. När jag får växel över t.ex. Då lägger jag dom 3 kronorna i en av de bössor som brukar finnas bredvid kassorna. Då känner jag att jag gör en skillnad. Gör det du med!
Var rädda om er för någon bryr sig. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar