torsdag 24 januari 2013

en liten lista


Vilken onaturlig kraft skulle du välja att ha om du fick chansen?  Jag skulle nog vilja kunna läsa andras tankar. Men inte på de jag verkligen tycker om. Tråkigt om de skulle göra överrasskningsfest och att jag då skulle veta om det... 
Om du fick femhundra tusen som skulle slösas på en dag. Vad skulle du slösa dom på?
Först, beställa saker på internet. Jag skulle samla mina vänner och åka raka vägen till paris eller london och bara superduperköpa saker till alla och mig själv. Äta gott, sen gå ut och beställa alla rätter på menyn och smaka på allt. 
Om du fick leva på vilket årtionde du ville, vilket skulle det vara?
1960, alla vackra människor och vackra klänningar. Vackra former och Marilyn Monroe
Hur ser din drömbostad ut?
Ungefär såhär: 

Vad var du mest rädd för som liten? Mörkret. Och jag är lika rädd för det nu... Mest när jag går hem ensam från tåget.
Finns det någon filmkaraktär du alltid känt igen dig själv i? I så fall, vem och varför?
Oj.. Kanske Tina i Glee. Rätt osynlig till en början men som sedan blommar ut.
 Du har fått chansen att pussla ihop din egna fantasisläkt, vilka ingår i den?
Oj.. Hela Vänner-gänget som farbröder och mostrar. Sen ha typ Rachel Zoe som syster som hjälper till att välja kläder. 
Vilka tre saker skulle du vilja uppleva innan det är för sent?
För sent? Det är aldrig för sent. Men, bli rik, gifta mig, bo i frankrike eller london.
Vilka fyra låtar får dig att verkligen känna, och varför?
Two Door Cinema Club – Something Good Can Work
- lyssnar på den på sommaren och när jag är glad.
 
Miss Li – 1:a gången
- när jag vill bli glad eller pepp helt enkelt. 
Erik Hassle – Stay - Acoustic Version
- när jag ska sova och när jag tänker. 
Coldplay – Every Teardrop Is A Waterfall
- min seger låt. Säger allt. 
Hur tror du att din sommar kommer bli?
Så jävla bra och förhoppningsvis jobba och tjäna feta pengar. 
Vem berättar du dina hemligheter för?
Mina vänner såklart.

Jag utmanar alla som läser den här listan att göra den själva. Och länka tillbaka hit + lämna en kommentar så jag kan hitta era fina svar på samma frågor.

1 kommentar:

  1. Åh vad kul att du var med :D så spännande att läsa hur olika svar alla har. massa kramar

    SvaraRadera